This is a free Purot.net wiki
Pages
  • View:

Sakustars & muut

Sakustars

Lähdimme koulun kanssa Ouluun Sakustars-kilpailuun. Meitä lähti 34 opiskelijaa sekä huoltajat. Matka Ouluun oli pitkä ja puuduttava, bussilla kun mentiin. Hotellille päästyämme kävimme näytelmäämme läpi ja istuttiin iltaa muiden kanssa.

Aamulla oli aikainen herätys kun lähdimme koululle, jossa kisat järjestettiin. Sinne päästyämme kävimme aamupalalla. Aamupalan aikana tajusimme, että näytelmästämme puuttuu yksi henkilö, eikä kukaan tiennyt missä hän on. Aikaimme etsimme häntä, mutta meidän esitys olisi jo samana päivnä, joten jouduimme tehdä varasuunitelman. Näyttelijät vaihtoon ja reploja opettelemaan. Muutaman tunnin päästä kadonnut henkilö kuitenkin löytyi, joten saatiin kaikki alkuperäiset roolimme.

Näytelmämme meni todella hyvin, ketään ei jännitänyt yhtään, eikä ongelmia ollut. Kannustimme poikien näytelmän vielä voittoon, joka oli hieman meidän jälkeen. Oma näytelmämme sai pronssia, johon olemme kaikki todella tyytyväisiä. Näytelmistä kaksi mitalia Porvooseen, aivan mahtavaa!

Keskiviikkona meillä ei ollut enään mitään kisoihin liittyvää tekemistä, joten kävimme kannustamassa muita, sekä tutustuimme uusiin ihmisiin. Keskiviikko iltana oli kavalkadi, jossa jaettiin mitalit, sekä pojat saivat esittää näytelmänsä isolla lavalla, jota ei ole koskaan ennen tapahtunut!

Torstaina oli koululla päätösjuhla, jonka jälkeen lähdimme kotia kohti. Matka meni todella nopeasti ja meillä oli hauskaa!

Tulevaisuuden suunitelmat

Tulevaisuuteni suunitelmat ovat tällä hetkellä aika vähäisiä. Kunhan nyt ensin saisi koulut alta pois, jotta kunnolla pääsisi elämään sitä omaa elämää, ilman opiskeluja.

Kesällä menen töihin Cafe Jokirantaan, ja sen enempää ei ole tullut suuniteltua. Kesän jälkeen olisi tarkoitus etsiä jokin työpaikka täältä Porvoosta ja muuttaa omaan asuntoon. Jos käy niin ettei töitä löydy täältä, niin todennäköisesti haen ulkomaille matkaoppaaksi.

Repoveden retki

Repoveden retki, jonka teimme luokan kanssa syksyllä 2013, oli aivan huippu! Kaksi päivää patikoimista, yö teltassa, joka tosin vuosi, makkaran grillausta kodassa, kirkkoveneellä soutamista… Aivan mahtavaa, tälläisiä pitäisi tehdä koulussa enemmän.

Kun lähdimme retkelle, olin hieman huolissani, sillä sääennusteet eivät olleet puolellamme, mutta siinä kun sitä pähkäilin, niin päätin, että eipä se minua haittaa, meillä on kumminkin hyvä teltta! No eipä ollut, vaan kun nukkumaan pääsimme, niin huomasimme, että se vuotaa. Siinä olikin vähän miettimistä. Ei voinut muuta tehdä kun koittaa olla välittämättä ja alkaa nukkumaan.

Pitkän ja tuskaisen yön jälkeen lähdimme pitkälle patikointireissulle. Patikointi kesti monta tuntia, ja se aika kului yllättävän nopeasti, sillä seura oli mitä parhain! Reissun jälkeen kimpsut ja kampsut kasaan ja takaisin koululle. Bussista ei löytynyt varmaan yhtään ihmistä, joka ei olisi jalkojaan valittanut, mutta hymysuin kaikki kumminkin koululle palasi.

Discuss & brainstorm

@mention   Formatting
If you write this... ...you get this